BeKoS tv Every Day A Film We are now less then a minute Türkiye'yiz

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

12 Haziran 2013 Çarşamba

Filistinli kadınlar silah kullanmayı öğreniyor 12 Haziran 2013 13:15 GAZZE Moustafa Maged Haboosh Filistinli kadınlar, İsrail'in muhtemel saldırılarına karşı silah eğitimi alıyor

Filistinli kadınlar silah kullanmayı öğreniyor

12 Haziran 2013

 13:15  

GAZZE 

Moustafa Maged Haboosh 

 

Filistinli kadınlar, İsrail'in muhtemel 

saldırılarına karşı silah eğitimi alıyor.

 

Filistin Demokratik Halk Kurtuluş 

Cephesi (FDHKC), çok sayıda Filistinli 

kadınlara silah kullanmayı öğretiyor.

 

Filistinli Mesira, kardeşinin İsrail tarafından 

öldürüldüğünü belirterek, 

"Şehit olan 

kardeşim, Filistin topraklarını, kutsallarını ve 

hakkımızı korumak için askeri eğitim alma 

yönünde beni yüreklendiriyordu. 

Bu nedenle 

FDHKC'nin silahlı kanadı Ulusal Direniş 

Tugayları saflarında silah eğitimi alıyorum. 

Günün belli saatlerinde ev işlerimi yapıyor, 

belirli saatlerde burada askeri eğitim 

görüyorum"

 dedi.

 

Filistin sokaklarında kadının silah taşımasını, 

gelenek ve göreneklere aykırı bulanlar 

olduğunu ifade eden Mesira, 

 

"Askeri eğitim 

alarak, Filistinli kızları silah taşımaktan 

alıkoyan bu tabuları yıkmaya çalışıyoruz. 

Askeri eğitim almak istediğimi 

söylediğimde ailemden destek gördüm çünkü

 biz Filistin'i savunuyoruz ve bu herkesin 

hakkı" 

diye konuştu.

 

Askeri eğitime, ilk yardım kısmında çalışarak başladığını söyleyen Mesira, 

 

"Hedefim, Allah yolunda savaşmak ve küçük 

bir parça da olsa gasp edilen Filistin 

topraklarını özgürlüğüne kavuşturmak" 

 

diye konuştu.

Filistinli kadınlar, direniş grupları içerisinde 

barışçıl ve siyasi eylemlere katılıyor, ancak silah taşımıyordu.