BeKoS tv Every Day A Film We are now less then a minute Türkiye'yiz

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

29 Haziran 2013 Cumartesi

Çevreci hastaneler geliyor Hastanelerde çevre ve tıbbi atık yönetimini üstlenecek "çevre yönetim birimleri" kurulacak. AA 29 HAZİRAN 2013 11:45

Çevreci hastaneler geliyor

Hastanelerde çevre ve tıbbi atık yönetimini 

üstlenecek "çevre yönetim birimleri" 

kurulacak.

AA  29 HAZİRAN 2013 11:45

 

Sağlık Bakanlığı Türkiye Kamu Hastaneleri 

Kurumu Başkanı Hasan Çağıl'ın yayınladığı 

genelgede, hastanelerde 

"Çevre Yönetim 

Birimi" kurulması için yapılacak çalışma duyuruldu.

 

Genelgede, 

"Çevre Kanunu'nca Alınması 

Gereken İzin ve Lisanslar Hakkında 

Yönetmelik"e göre, yatak kapasitesi 20 ve 

üzerinde olanların, en az bir çevre görevlisi 

çalıştırması, çevre yönetim birimi kurması ya 

da yetkilendirilmiş çevre danışmanlık 

firmalarından hizmet alması gerektiği 

anımsatıldı.

 

"Çevre Görevlisi ve Çevre Danışmanlık 

Firmaları Hakkında Yönetmelik" uyarınca ise 

aynı vergi numarasına sahip tesislerin, tek 

çevre yönetim birimiyle çevre yönetimini 

yürütebilmelerine olanak sağlandığına işaret 

edilen genelgede, çevre mevzuatından 

kaynaklanan yükümlülüklerin yerine 

 

getirilmesi için kamu hastane birlikleri 

bünyesinde çevre yönetim birimleri 

kurulmasının planlandığı bildirildi.

 

Bu çerçevede, çevre ve tıbbi atık yönetiminin 

daha etkin yürütülebilmesi için, gerekli şartları 

taşıyan ve yeter sayıda çevre görevlisi bulunan 

kamu hastane birlikleri, Çevre ve Şehircilik 

Bakanlığına başvurarak yönetmeliklere uygun

 çevre yönetim birimleri kuracak.

 

Birliklerdeki çevre yönetim birimlerinde 

görevlendirilecek personel ile ilgili bilgiler 1 

Temmuz'a kadar Sağlık Bakanlığı Kamu 

 

Hastaneleri Kurumuna gönderilecek.