BeKoS tv Every Day A Film We are now less then a minute Türkiye'yiz

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

21 Haziran 2013 Cuma

Suriyeli kadın savaşçıların zorlu eğitimi 21 Haziran 2013 10:56 HALEP AA ekibi, Suriye iç savaşının en önemli cephelerinden Halep'teki kadın savaşçıların eğitim aldığı karargaha girdi

Suriyeli kadın savaşçıların zorlu eğitimi

  21 Haziran 2013 10:56 HALEP 

AA ekibi, Suriye iç savaşının en önemli 

cephelerinden Halep'teki kadın savaşçıların 

eğitim aldığı karargaha girdi.

Suriye’de şiddetli çatışmaların yaşandığı 

kentlerden biri olan Halep'te, kadınlar da 

savaşıyor.

Haziran ayında kurulan ve tamamı kadın 

savaşçılardan oluşan 

 

 "Ummu'l Muminine Aişe Birliği",

 eğitimini tamamlayarak diğer Özgür Suriye 

Ordusu (ÖSO) askerleriyle birlikte çatışma 

bölgelerine gitmeye başladı. 

 

13 kişilik birlikteki kadınların 3'ü sivil 

hayatta öğrencilik, 10'u da öğretmenlik 

yapıyor. Yaşları 17 ile 35 yaş arası değişen genç 

kadınlar, şiddetli çatışmalarda görev alıyor. 

Birlik komutanı Ümmü Amr, 35 yaşında ve iki çocuğu var.

 Eşi Halep’te elektronik malzeme 

satıcılığı yapıyor. 

Halep’te savaş sırasında ölen muhalif 

askerlerin yetim çocuklarına yardım amacıyla 

çıktığı yolda kendisini cephede bulduğunu 

belirten Ümmü Amr 

 "Kadın savaşçı olmak zaten zor, özellikle bizim 

kültürümüzde kadın böyle işlerden uzak 

tutulur.

 Çatışmalar sokaklarda devam ettiği 

için silah kullanmayı öğrenmek hayatta kalmak 

için zorunlu hale geldi. 

Amacımız sadece 

cephede savaşmak değil, gerektiğinde kendi 

evimizi, çocuklarımızı dışardan gelecek 

tehlikelere karşı korumak. 

 

Çünkü savaş uzadıkça uzadı ve artık  günlük 

hayatın bir parçası haline geldi. 

Biz kadınlar da bu noktada üzerimize düşeni 

yapmaya çalışıyoruz, Hayatım boyunca kimseyi 

öldürmedim ama bana ateş açanlara ben de 

karşılık veriyorum” 

diyerek kararlılığını ifade ediyor. 

 

24 yaşındaki Fatma Halebi de savaş öncesinde 

İngilizce öğretmenliği yaptığını, savaş 

başlayınca bütün hayatının değiştiğini ve bazı 

yakınlarını kaybettiğini anlatarak,  

“Kadın olarak savaşmak bana çok zor geliyor. 

Savaştan önce öğretmenlik yapıyordum ama 

şimdi savaşmak zorundayım. 

Benim için savaşmak bir seçenek değil, bir 

zorunluluk”

 ifadelerini kullandı.

Kadın askerler öncelikle havan ve top seslerine 

alışmaları için sıcak çatışmaların yaşandığı 

Halep'in Selahaddin bölgesine gönderiliyor. 

Daha sonra askeri eğitim alıyorlar. 

Eğitim sonrası boşaltılan mahallelerde devam 

eden çatışma alanına giren kadınlar, keskin 

nişancı atışlarından korunmak için dar 

sokaklarda evlerin arasına  gerilen örtülerin ve 

toprak yığınlarının arasında hızla koşarak 

hareket ederek diğer sokağa ya da yolun 

karşısındaki binalara geçiyorlar.

 

Kadın savaşçılar, geniş sokaklar ve caddeler 

keskin nişancı atışlarına daha açık olduğu için, 

ÖSO askerlerinin evlerin içinde açtıkları 

koridorlardan ilerliyorlar. 

Kırılan duvarların içinden geçen kadınlar, 

erkek savaşçıların dinlendikleri zamanlarda 

onların silahlarını alarak yer yer araları 15 

metreye varan karşılıklı cephelerde nöbet 

tutuyor. 

Karşı taraftan atış gelirse onlar da anında cevap veriyor.

Kadın savaşçıların çok dikkatli olduğunu ve 

keskin nişancı olarak oldukça yetenekli 

olduğunu vurgulayan ÖSO askerleri, 

aralarında kadınların olmasından bazı muhalif 

askerlerin rahatsız olduğunu ama kararlılıkla 

mücadele etmeleri nedeniyle kadın 

savaşçıları cephede kabullendiklerini belirtiyor.