BeKoS tv Every Day A Film We are now less then a minute Türkiye'yiz

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

8 Haziran 2013 Cumartesi

Yavuz Sultan Selim Köprüsü rüzgar testinden geçti 07 Haziran 2013 18:17 İstanbul boğazına yapılacak üçüncü asma köprü Yavuz Sultan Selim'in modeli, rüzgar ve türbülans testlerinden başarıyla geçti

Yavuz Sultan Selim Köprüsü rüzgar testinden geçti

07 Haziran 2013 18:17 

İstanbul boğazına yapılacak üçüncü asma köprü Yavuz Sultan Selim'in modeli, rüzgar ve türbülans testlerinden başarıyla geçti.

 

Temeli, İstanbul'un fethinin 560. yıldönümü olan 29 Mayıs'ta atılan Yavuz Sultan Selim köprüsünün rüzgar-fırtına gibi doğal hava koşullarındaki tepkisine dair fikir vermesini sağlayacak rüzgar testi, bugün Milano Politeknik Üniversitesi'nde hazırlanan 1/180 ölçekli model üzerinde yapılırken, köprünün tasarımına ve teste ilişkin yetkililer tarafından bir de brifing verildi. 

Milano'da yapılan testi Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Karayolları Genel Müdürü Mehmet Cahit Turhan, Türkiye'nin Roma Büyükelçisi Hakkı Akil, Milano Başkonsolosu Aylin Sekizkök, köprünün mimarları, uzmanlar ve çeşitli medya kuruluşlarının temsilcileri yakından takip etti. 

Testi izleyen ve zaman zaman yetkililerden rüzgar hızının yükseltilmesini isteyen Bakan Binali Yıldırım, testin ardından Türk basın mensuplarına yaptığı açıklamada, "Rüzgar testinden önce kapsamlı bir şekilde mühendisler, projeciler, bütün detaylarını anlattılar. 2475 yıllık deprem histogramına göre dizayn yapıldığını ayrıca saatte 216 kilometre hıza göre test edildiğini ki, burada testte 305 kilometre saate kadar çıktık. Görüldüğü gibi köprü bu hız da bile stabil bir davranış gösteriyor" dedi. 

Köprünün test sırasında stabil bir davranış göstermesinde dizayndaki farklılığının öne çıktığından bahseden Yıldırım, "Bunun sebebi, bu dizayn diğer klasik asma köprü dizaynlarından biraz farklı. Tabliyesi çok geniş olduğu için, üzerinden de demiryolu yani titreşimli yük taşımacılığı sözkonusu olduğu için burada eğik kablolu bir sistem kullanıldı. Düşey kablonun yanı sıra eğik kablo da var. Dolayısıyla bu yatay ve dikey salınımları daha da azaltıyor ve köprüyü daha dengeli hale getiriyor" diye konuştu. Bu tür testlerin inşaat aşamasındaki köprünün geleceği için önemine dikkati çeken Binali Yıldırım, "Verilen değerlere göre, gördüğümüz test sonuçları gayet olumlu, başarılı" dedi. 

Saatte 305 kilometre hızda esebilecek çok kuvvetli bir rüzgara dahi karşı koyabileceğini gösteren Yavuz Sultan Selim köprüsünün inşaat çalışmalarına da değinen Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı, sözlerini şöyle sürdürdü: "Temel atıldı. Temel kısmının inşaatı devam ediyor. Bu kulelerin oturacağı yerler devam ediyor. Ondan sonra 320 metrelik kule ve kayar-kalıp sistemiyle köprü süratle inşa edilecek. Bu köprü dünyanın en uzun köprüsü değil ama üzerinden bir gidiş-bir geliş şeritli demiryolu geçen ve 4 gidiş-4 geliş karayolu şeritli yolu olan en geniş ve en uzun köprüsü. Kuleleri de en yüksek olan dünyadaki asma köprü."