BeKoS tv Every Day A Film We are now less then a minute Türkiye'yiz

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

12 Temmuz 2013 Cuma

Muhammed Mursi'nin Oğlu Usame Mursi "Orduya karşı ondan geri adım atmamasını istedim" 13 Temmuz 2013 Cumartesi

Mursi'nin oğlu: Babama 'Diren' dedim

Mısır'ın devrik lideri Muhammed Mursi'nin nerede tutulduğu belli değil.

 Oğlu Usame Mursi, CNN'e 

 

"Orduya karşı ondan geri adım 

 

atmamasını istedim" 

 

 dedi.

13 Temmuz 2013 Cumartesi 

 

 

 


Hürriyet'te yer alan habere göre; MISIR’da ordunun yönetime el koymasının ardından hükümet kurma çalışmaları sürerken, devrik cumhurbaşkanı Muhammed Mursi’nin destekçileri dün “darbe karşıtı milyonluk cuma gösterisi” yaptı. Devrim Gençleri Birliği ise devrimin sürdüğünün vurgulanması için Tahrir Meydanı’nda iftar verdi. Askerlerce gözaltına alındığından beri Mursi’nin nerede tutulduğu kesin değil. Mursi’nin 30 yaşındaki oğlu Usame Kahire’nin doğusunda bir camide CNN’in sorularını yanıtladı. Ordunun verdiği 48 saatlik ültimatom dolmadan ve 2 Temmuz’da halka son kez hitap etmeden hemen önce Mursi oğluyla görüşmüş. Usame Mursi, bu görüşmeyi şöyle aktardı:

KAÇSA UTANÇ VERİRDİ
“Oğlu olarak orduya karşı ondan geri adım atmamasını istedim. Benim tanıdığım Muhammed Mursi bir gurur kaynağıdır. Geri adım atmış veya kaçmış olsa, cumhurbaşkanı bile kalsa bana utanç verirdi. Şu anda gizli bir askeri tesiste tutuluyor. Ailemiz endişeli değil. Bunu bir mücadele olarak görüyoruz. Hata yapmak ile suç işlemek arasında fark vardır. Muhammed Mursi suç işlemedi.”

ÇEKİLSEN DE DESTEKLERİZ
Daha sonra kameraya bakarak Mursi’ye mesaj gönderen Usame, “Baba, sen meşru ve seçilmiş bir cumhurbaşkanısın. Bu makamı terketme kararı alsan bile ailen olarak bunu destekleriz. 

 

Allah senden razı olsun” dedi. 

 

Bu arada haberde, Usame Mursi’nin

 

 seçim meşruiyetine dair 

sözlerinin, 

 

Başbakan Tayyip Erdoğan’ın önceki 

 

günkü açıklamalarını hatırlattığı 

 

belirtildi. 

 

ABD, 

“keyfi tutuklamalara” 

karşı Kahire Yönetimi’ni uyarırken, 

Almanya da tarafları şiddetten 

kaçınmaya çağırdı.