Ortaöğretim öğretmenliğine öğrenci alınmayacak
03 Haziran 2013 12:22
YÖK,
ortaöğretim alan öğretmenliği bölümlerine önümüzdeki eğitim-öğretim
yılından itibaren öğrenci kontenjanı verilmeyeceğini bildirdi.
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı (YÖK), Milli Eğitim Bakanlığı'nın yeni
öğretmen yetiştirme stratejisi çalışmaları paralelinde, Kurulun eğitim
fakülteleri bünyesinde yer alan ortaöğretim alan öğretmenliği
bölümlerine önümüzdeki eğitim-öğretim yılından itibaren öğrenci
kontenjanı verilmemesi konusunda da bir karar alındığını duyurdu.
Başkanlıktan yapılan yazılı açıklamada, Türkiye'de şu anda 97 eğitim
fakültesi bulunduğu ve bu fakültelerin, geçen öğretim yılında öğrenci
alımı durdurulan bazı ikinci öğretim programları dışında öğrenci almaya
devam ettiği belirtildi.
Milli Eğitim Bakanlığının, uzun zamandan beri öğretmen yetiştirmeyle ilgili olarak YÖK
ile iş birliği içinde strateji belgesi hazırlığında olduğu ifade edilen
açıklamada, bu çerçevede geleceğe dönük hazırlanan öğretmen ihtiyaç
projeksiyonlarında öğretmen açığı olan alanların belirlendiği
bildirildi.
Açıklamada, YÖK
bünyesinde yer alan ve eğitim fakültesi dekanlarıyla Milli Eğitim
Bakanlığı üst düzey yöneticilerinden oluşan Öğretmen Yetiştirme Çalışma
Grubunda söz konusu ihtiyaç alanları değerlendirilerek tavsiye
niteliğinde alınan bazı kararların, Yükseköğretim Kurulu’na iletildiği
belirtildi.
Buna göre, mevcut eğitim fakültelerinde öğretmen
açığı olan alanların açılmasına öncelik verilmesinin önerildiği ifade
edilen açıklamada, şunlar kaydedildi:
"Söz konusu çalışma
grubunda en çok öğretmen açığı olan alanlar; rehberlik ve psikolojik
danışmanlık, din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenliği, ilköğretim
matematik öğretmenliği, özel eğitim öğretmenlikleri ve teknoloji tasarım
öğretmenliği olarak belirlenmiştir. Bu alanlar, Kurul kararı olarak
üniversitelerimize de duyurulmuştur. Bunlardan ilköğretim din kültürü
ve ahlak bilgisi öğretmenliği bölümü geçtiğimiz yıl ilahiyat
fakültelerine devredilmiştir. Ancak lise din kültürü ve ahlak bilgisi
öğretmenliği için ilahiyat fakültesi ve benzeri dini eğitim veren diğer
fakülte mezunlarından pedagojik formasyon sertifika programlarına
katılarak, aday öğretmen yetiştirilmektedir. Teknoloji tasarım
öğretmenleri ise bu zamana kadar eğitim fakülteleri dışındaki mesleki ve
teknik eğitim fakültelerinden yetişmekte idi.
Mesleki ve teknik
eğitim fakültelerinin kapanmasıyla birlikte ilgili alanda öğretmen
ihtiyacını karşılamak için Öğretmen Yetiştirme Çalışma Grubu, eğitim
fakültelerinde böyle bir programın açılmasını önermiştir. Bu programın
bir örneği olmadığı için bir bölüm olarak mı ya da mevcut bölümlerden
birinin bünyesinde bir anabilim dalı olarak mı açılacağı konusunda henüz
netlik olmayıp önümüzdeki zaman dilimi içinde eğitim fakültelerinin
programlarının güncellenmesi kapsamında bu konuda da bir netlik
oluşacaktır. Diğer taraftan, Milli Eğitim Bakanlığı'nın yeni öğretmen
yetiştirme stratejisi çalışmaları paralelinde, Kurulumuzda eğitim
fakülteleri bünyesinde yer alan ortaöğretim alan öğretmenliği
bölümlerine önümüzdeki eğitim-öğretim yılından itibaren öğrenci
kontenjanı verilmemesi konusunda da bir karar alınmıştır."